زنگِ روانشناسی(۲)+حاشیه جات:))

 

بودن در رابطه‌های متفاوت تنهایی درونی ما را کم نمیکند، التیام بخش تنهایی درونی ما صمیمیت است! صمیمیت یعنی درک کردن و حس کردن یک فرد با تمام وجود بدون هیچ قضاوت و مقایسه؛ یعنی حضور داشتن در سکوت. این یعنی رشته‌ای باریک و نازک از صمیمیت که در لحظه‌ای کوتاه ایجاد می شود. آنچه رابطه را سالم نگه میدارد، تکرارِ همین صمیمیت‌های کوتاهِ مملو از حضور و مشاهده‌ است. در واقع همین صمیمیت‌های کوتاه و ساده، رابطه را عمیق و معنادار میکند و میتواند مرهمی بر تنهاییِ درونی ما باشد. تکرارِ نخ‌های نازک صمیمیت به مهارت و صبوری احتیاج دارد. در ابتدای هر رابطه نوعی شوقِ کشف کردن وجود دارد. کشف کردنِ جهان طرف مقابل و گفتگو در مورد جهان خودمان. و شعفِ کشف، در ابتدای رابطه، نخ‌های صمیمیت‌ را ایجاد میکند اما

وقتی پروسه‌ی کشف آدم رو به رویمان تمام میشود و متوجه میشویم او هم مانند ما و دیگران انسانی آسیب پذیر، حساس و "معمولی‌ست"، داستان تغییر میکند. وقتی ما نمیدانیم که در هر رابطه افتِ شعف وجود دارد انگاه تنها راه ایجاد صمیمیت مبتلا شدن به اغازِ رابطه است. یعنی فقط اگر بتوانیم یک رابطه را اغاز کنیم، در ابتدایش صمیمی میشویم، صبور، همدل و مشتاقیم و بعد خاموش میشویم و دیگر حوصله ی رابطه را نداریم و بعد وسوسه ای شروع میشود در مورد شروع رابطه ای دیگر و این یعنی مبتلا شدن به اغاز رابطه.

شروع رابطه‌های متفاوت تنهایی ما را کم نخواهد کرد چون صممیت‌های اولِ رابطه روزی تمام میشوند. صمیمت های اول رابطه با فروکش کردنِ هورمونِ شعف کمرنگ میشوند. ما برای کم کردنِ تلخیِ تنهایی درونی به صممیت‌های عمیق دیگری احتیاج داریم. صمیمیت‌هایی که خودمان قرار است تولید کنیم و از منبعی به نام اگاهی تغذیه میکند نه هورمونی شعف زا!

قطعا نخ های نازک صمیمیت را خودمان با اگاهی انقدر باید تولید کنیم که رابطه هر روز عمیق تر از روز قبل شود. برای تکرارِ نخ های صمیمیت هر چند روز یکبار عمیق و طولانی به چشمهای یار یا رفیقتان نگاه کنید. وجودش را حس کنید. به او فرصت دهید با تمام نگرانی‌ها، نقص‌ها و ناکامل بودنش حرف بزند و از شما و قضاوتتان نترسد. یادتان باشد برای رابطه‌های طولانی ما به نخ های بیشتری احتیاج داریم و خودمان مسئول تولید نخ ها هستیم نه هورمونها و فیلم ها و عشق ها.

ما موجوداتی خارق العاده هستیم که عشق ما را صمیمی میکند و بعد از آن خودمان میتوانیم تولیدِ صمیمت کنیم.

 

متن:پونه مقیمی(روانشناس)

 

پ.ن۱:

این موضوع داشتن روابط صمیمی وهمراه بودن مختص دونفر غیر همجنس نیست مربوط به همه ی روابطه اعم از هم جنس وبین دو دوست هم هست

 

پ.ن۲:چند روزی بی حوصله بودم جز زمانایی که با A.Nحرف میزدم بقیه روز بیحوصله بودم

الف.نون یکی از دوستای بامزه ودوست داشتنیه بامعرفتمه  که آشنایتمون از یکسال گذشته...

باوجود تمام زودرنجیای من ولی هنوز دوستیمون پابرجاست:)

حس دلسوزی ومهربونی وتوجهی داشت از اول که بین همه بی تفاوتی های آدمای دیگه حالمو خوب میکرد

دوستیمون از بامعرفتی خودش شروع شد جایی که ناراحتیم براکسی مهم نبود هوامو داشت...

هروقت دلخور میشدم بی تفاوت نمیگذشت وسعی میکرد از دلم دربیاره...واین واقعاً برام ارزشمند بود:)

دلسوزومهربون بودو هست حواسش همیشه به حال بقیه بوده:)

همینه که باوجود تفاوتای اخلاقی زیاد ولی یکی از بهترین دوستامه:)

چیزی که دوستی رو پایدار میکنه  همین توجه ،همدلی،درک وهمراه بودن درهر شرایطیه ...دلم میخواد این دوستیه انقدر بمونه که اتفاقای خوب زندگیشو ببینم:)

البته دوستای بی نظیرِ زیادی دارم...که قدردان همشون هستمو خواهم بود❤

​​​​

پ.ن۳:عکسم که فقط خودم ربطشو میفهمم:))

 

پ.ن۴:یوقتا دلم میخواد ازخودم بنویسم ولی کلاً از خودم نوشتن برام سخته:)

 

پ.ن۵:درپایان ببخشید طولانی شد یه خط یه خط بخونید انشاالله تا یه هفته دیگه تموم میشه:))

یه چندتا جوکم مینویسم جهت شادمانی:))

هر۸ساعت جهت حال خوب یکی بخونید:))

ناسلامتی۲روزه پست نذاشتما:P 

 

*‏رفتم برای استخدام گزینش بدم 

طرف سوال مذهبی پرسید گفت ذکر روز جمعه چیه؟ 

گفتم فردا شنبه‌س😩 

زنگ زد حراست بیان ببرنم😐😂

 

*‏من هروقت خانومم بام قهر میکنه میرم بغلش میکنم و بلند میخونم ...

نازییییی ناز کن که نازت یه سرو نازه

نازی ناز کن که دلم پر از نیازه....

اونم سریع آشتی میکنه و میگه تو فقط نخون با این صدات،اصن هرچی تو بگییی 😖😂

 

*نحوه انتخاب فیلمنامه های اصغر فرهادی اینطوریه که نمایش نامرو میخونه بعد ۴ صفحه اخرشو پاره میکنه میگه حالا شد😳

*پلوی بابا کیه؟

 

پدر مارکو پلو در حال پرت کردن مارکو به هوا 😅

یعنی اگه بگید اینارو شنیدیم به خدا واگذارتون میکنم😂😂😳😅

چه پست شلم شوربا ؟شلمب شوما ؟شلمپ شورپا؟😂

همون درهم برهم خودمونی شد😅

  • محیا ..
جمعه ۸ شهریور ۹۸ , ۱۹:۲۸ دُخـتَرکـــِـ🌼 بی نآم :)

متنش خیلی خوووب بود😊❤


عزیییزم😍خوشحالم پسندیدی😉😍😘 
مرسی هستی بی نام جون😘❤

اگه بخوای صمیمی بشی و طرفت اینو نخواد و تو هم دیگه پاپیش نذاری که غرورتو نشکونی چی؟ خانم روانشناس مشاوره بده😓

 

جوکات خیلی باحال بود فقط یکیشونو شنیده بودم ولی باز کلی خندیدم😂😂😂


من که روانشناس نیستم 😅
ولی بنظرم دوستی هایی موندگارن ورابطه ای درسته که این پذیرش واشتیاق ودوست داشتن دوطرفه باشه:)
درواقع کسی که تو رو نخوادو نپذیره اصلاً گزینه مناسبی برای دوستی نیست:)
ولی به شرط اینکه این چیزی که توفکر میکنی واقعیت باشه شایدیه تصور غیرواقعیه از سمتِ تو!
میدونی مثلاً خودم فکر میکردم مریم از من خوشش نمیاد:))
بعد بهش گفتم :))حس میکنم توازمن خوشت نمیاد بیام وبلاگت به این دلیلو این دلیلو این رفتارو اون رفتار این تصورپیش اومده
بعد فهمیدم فقط اتفاق بودن واصلا اینجوری نیست
تازه این وبم که زدم اومد سراغمو گرفتو خصوصی باهم حرف زدیم:)
بعضی وقتا سوتفاهمه ...میتونی امتحان کنی یه حرکتی برا صمیمیت بزنی اگه دیدی اون صمیمیته بوجود نیومد بیخیالش شو 
😘

خوشحالم خندیدی عزیزدلم😘😍😚

ببخشید باز من خستت میکنم

ولی اخه چه حرکتی؟؟؟ در صورتیکه این ارتباط بیشتر مجازیه و شاید چندبار جنبه حقیقی داشته باشه

او همین حرکتا موندم که نه خودمو پایین بیارم و نه از طرف مقابلم دور بشم


این چه حرفیه محیصا خسته چیه مااز کی تاحالا ازاین حرفا داشتیم باهم😟
عزیزدلمی تو😘
حرکت یعنی ارتباط برقرار کنی معاشرت کنی اگه مشتاق باشه که اونم درجهت این دوستی صمیمیت ایجاد میکنه اگه اینجوری نیست
خودتو پایین نیار بیخیالش بشو
مثلاً منو گلشید چطوریم باهات بنظرت؟
ماهم مجازیم ولی این ارتباطه رو دوستیه رو دوست داریم
گلشید سراون ماجرایی که برات پیش اومد مشتاق کمک وهمراهی بهت بود دیگه هواتو داشتو...
اینا از اینکه وجه اشتراک هست ازدرک متقابل میاد از میل واشتیاق ودوست داشتن میاد ورابطه رو صمیمی میکنه
اگه بایکی معاشرت میکنی سرد برخورد میکنه یا همیشه این تویی که سراغ میگیری ودرجهت صمیمیت قدمی برنمیداره
خب این نمیتونه دوست همراهو خوبی برات باشه


عالی هستی تو دختر..

دو روزم نباشی بیایی دست پر میایی با یه بغل انرژی😍

دلت شاد همیشه


عزیزدلید شما😍
ممنون از انرژی وحس خوبی که بهم میدید😘😘❤
ممنون دل شماهم همیشه شاد😍❤

هومممم نمیدونم محیا این چند روز الکی الکی بهونه میگیرم 

جوریکه مامانمم از اخلاق گندم به ستوه اومده😅😅😅

یبارم کوتاه میام اگه طرف کم کاریشو توضیح داد که داد نداد میزنمش👊👊👊👊


عههه پس الکی الکی بهونه میگیری😅
خب بهونه نگیر😅
البته روحیت شبیه خودمه فک کنم حساسی درک میکنم😞

گفتی مامانت الان اینستا بودم عکسارو داشتم نگا میکردم
روم نشد زیرپستت بگم گفتم یوقت بخونه مامانت😅
ماشاالله چقد مامانت جووونههه😍😍😍😁😁😁
بیشتر به دوست میخوردید تا مامانودختر😅خداحفظش کنه😍


نه نزنش😅علت کم کاریو ورفتارشو اگه سرد برخورد میکنه بپرس😊

اره واقعا زیادی زودرنجم... گاها یچیزایی رو به دل میگیرم طرف میگه دیوونه شدی🙄 

هم اکنون در حال قهر از مامان مثلا جوون به سر میبرم، اگه من تا یکم مهر باهاش اشتی کنم اسممو لفعلی خان جنگلی میزارم عصاب نمونده برام😅😅😅

خدا خونواده تورم حفظ کنه عزیزکم💕💕

 

باچه چون تو گفتی نمیزنمش ولی یکم خشن چرا اونم دیگه ذاتیه نباشه نمیشه🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️


دقیقاً منم توهمین مایه هام😳😅
درکت میکنم ولی توهم سعی کن یکم مثل من رهاتر باشی وزود همه چیو به دل نگیری خودتم اذیت میشی اخه مثل من😢

واییی لطفعلی خان جنگلیییی؟😂
قهرچرااا؟😟
بدو برو ماچش کن اشتی کن😘

قربونت😍😘

الکی ادا خشنارو درنیار تو مهربون دلنازک خودمی😍😘

😅😅😅 

نه دیگه این سری حق با منه جون در نتیجه اشتی نمیکنم تا اون بیاد جلو بلییییی


مامانت بیاد جلو؟😅
صلاح مملکت خویش خسروان دانند ولی من که میگم برو ماچش کن اشتی کن😁😍

محیا باور میکنی جفتمونم مث بچه هاییم یا من با اون قهر میکنم یا اون با من😂😂😂😂

امان از اختلاف سنی کم، خدا دور کنه این موردو


عزیزم😅😂
اتفاقا من اختلاف سنی کم بین مامان وبچه رو خیلی دوس دارم
به نظرم میومد بیشتر مادر بچه رو درک میکنم
😅😳

:)

امیدوارم دوستیت همیشه پابرجا بمونه وخوشی های زندگیتونو باهم بگذرونید...

منم یه دوست دارم که خیلی باهاش صمیمی ام(همین عادله جانو میگم...یا به عبارتی:بادام!)...امیدوارم اونم خوشی های زیادیو با رفقاش تجربه کنه(مخصوصن با من!)

عزیزم😍
مرسی😘
+ازاین تریبون بهش اعلام میکنم از دستت عصبیم کامنت نمیذاری 😬😂

منم امیدوارم تووعادله دوستیتون پایدار باشه وباهم همیشه شاد باشیدو حالتون خوب باشه😘😍

نه نه اصلاناااااا اصلااااااا

اعصاب برا ادم نمیمونه مخصوصا اگه لجباز باشن مادر و‌بچه

دیدم که میگماااااا


واقعا؟😟
پس بذارم بعد سی سالگی ازدواج کنم؟😅😂

از دست کی ناراحتی؟...کی کامنت نمیذاره؟


شوخی بود باهمین الف .نون:/ 
😅

اره والا

نه چرا بعد سی؟ قبل سی هم خواستی ازدواج کن بچه رو بزار بعد سی😅😅😅


😂😂😂😅
آره فکر خوبیه😳😅

الف.نون دیگه کیه؟


چون دیدم خودت متوجه شدی جواب این کامنت فقط بوس😘😁

سلااااام

محی بیا بغلم که دلم برات خیلیییی تنگ شده بووووود😘😘😘❤❤❤❤

آخییییششششش

 

متن خیلی خوب بود کاملا قبولش دارم.

 

A.N رو هم میشناسم ولی فعلا که خیرش به ما نرسیده😅😅

A.N ذلیل نشی اگه صدای منو از این تریبون میشنوی کله شق بازی درنیار بی مزه ی ننرچه:))

 

جوکا هم باحال بود😂😂

پلوی بابا😂😂😂

سلااااامممم😍😘😘😘
منم دلم تنگ شد بود لنتی خوشگل😂😍😚😚😚
اخ جون بخل بخل محکم😍😚

من دیگه حرفی ندارم
😂
A.nگلی میگه ننرچه کله شق بازی درنیار😅😂

خوشحالم خوشت اومده😘

آها همون دوستت که یه ساله باهاش دوستی؟

خب باشه!...اینم بهش بگو که :

دوتا گزینه بیشتر نداری....یا کامنت میذاری ...یا هم اینکه کامنت میذاری...کدومش؟


آله آله😅
لج کرده میگه وبلاگ نمیاد😕😣

سلام

وقتی تو دوستی‌ها و رابطه‌ها روح درون آدم‌ها به هم پیوند بخوره، صمیمیت زیبا و نابی رقم می‌خوره که حتی بزرگی‌ترین زلزله دلخوری هم نمی‌تونه باعث سقوطش به چاه تنهایی و سیاهی بشه

عکس هم کاملآً با متن هماهنگ بود

متن خیلی مفید و عالیه، دست گلت مرسی:))


سلام همراز جون😍
دقیقا👌چقد قشنگ توصیف کردید😍
خواهش میکنم 😁😍😘ممنون از شما که همراهید  ،وقت گذاشتیدوخوندید❤

خیلی خوب

خیلی عالی

:)


ممنون 😍خوشحالم دوست داشتید😍
مرسی وقت گذاشتی خوندی😘

سلام محیای عزیزم!ببخشید که جواب جواب قبلیتو ندادم!دیگه اومدم اینجا که صحبت جدید رو اغاز کیم

اقا قشنگ گقتی دقیقا درست گفتی.ینی تمام این حالات توی دوستی با یکی از دوستام برام پیش اومد.طوری ک چند وقت پیش اومد گفت از دور برام جذابی.ولی از نزدیک باهم نمیسازیم.دوستمم دختر هست.همکلاسیمه.دقیقن هم همینه.اینقدر همو شاختم که متاسافنه این پیوند صمیمیت بد طور چاره شد یهویی.بد شد اصلا.خاصه که من تو دوستیام اینطوریم.همیشه از سمت من زارتی قط میشن.

اتفاقن پست بلندی نبود زیاد فونتش که بزرگ بود باعث میشد راحت بخونیم.مرسی ک رنگی رنگی میکنی!


سلام ریحانه جان😍
فدای تو اشکال نداره😘
چقد بد که اینجوری میشه:(
تو دوستیا برا ایجاد صمیمیت بیشتر نیاز به همراهی وهمدلی ویه جاهایی گذشت هست که البته باید دوطرفه باشه
اگه آدم هی باهمه تموم کنه وقت زیادی صرف ادمای مختلف کرده ومدام هی دوستی شروع کرده ولی هیچ‌دوست صمیمی نداره:(

ممنون که خوندی وهمراهی😘
رنگی رنگی میکنم چشم خسته نشه:)خواهش میکنم😘

چه جکای باحالیییی😂😂😂


خداروشکر باحال بودن 😁😅😚

متنت مفید بود منم که روانشناسی دوست دارم دستت درد نکنه

در واقع مرسی از شما که وقت گذاشتی انقد خوب و دقیق یه بحثو مطرح کردی 


عزیزمی😍😘
خواهش میکنم خوشحالم مفید بوده😘
دست روانشناسش درد نکنه😅
متنای روانشناسی که میذارم متنا وحرفای خود روانشناسان:)

اع؟ ینی از خودت نبود؟

پس شما هم مثل من روانشناسی دوس داری؟

چه خوب...


نه پستا روانشناسی رو بااسم روانشناسش میذارم:) 
تو کلمات کلیدی اسم روانشناسش هست پونه مقیمی:)
ولی فکر کنم بقیه پستارو باید زیر متن اسمشو بنویسم که همه مطمئن باشن حرفای یه روانشناسه:)

آرههه من خیلی مطلب روانشناسی وکتاب دراین زمینه میخونم ودوس دارم😍
واسه همین یه بخش وبلاگ همین زنگ روانشناسیو گذاشتم برااین موضوع که مطالب خوبی که میخونمو بذارم برا بقیه:)

مرسی واقعا:)


خواهش میکنم عزیزمممم 😘😘
 
شنبه ۹ شهریور ۹۸ , ۰۳:۳۳ فرشته ی روی زمین

سلام محیا جونم : ) خوبی؟

پنج خط برای صمیمیت نوشتم ، اما با توجه به ساعت که ۳ و بیست و شش دقیقه بامداده و خواب آلود و خسته بودن اما حوصله ی خوابیدن نداشتن ، حوصله ی خوندن چیزایی که نوشتمو اصلا نداشتم ، زدم همشو پاک کردم :|   : ) البته باور کن به همین پتوم که خیلی بهش وابستم همه ی نوشته هات رو خوندم ^__^ حالا درسته با توجه به همون دلایل بالا بعضی جاها رو دو سه بار خوندم تا متوجه بشم اما بالاخره خوندمش ^__^

دیگه بیشتر از این چرت و پرت نگم ×_×

کلا پستت خیلی خوب بود مخصوصا جک اول و سوم : )))

سلام فرشته جونم😍عالیم عزیزم شکر😍
تو خوبی؟😍
چقد بد همه رو‌پاک کردی :((
ممنون که خوندی قسم پتوی مورد علاقتم نمیخوردی باور میکردم😂😍😘

چرتو پرت نبودن شیرین زبونی بودن دلبرم😍
ممنون خوشحالم دوست داشتی😘

متن ابتدای پست عالی بود.

دوست و داشتن دوست خوب خیلی مهمه،کسی که بشه گوش واسه زمان دل گرفتگی،بشه همدرد واسه  بی حوصلگی ها... دوستیتون مانا و همیشگی:)

 


بله دقیقاً اونی که  زمانِ حال بد همراهه دوست واقعیه:)
ممنوووون بهامین جان😘❤

سلام محیای مهربون

خوبی؟


سلام بانوجانم😍😘
شکر خوبم شما خوبید؟😍

منم‌خوبم شکر خدا😍


خداروشکر😘😍

سلام

چه جالب ولی رای امو قرمز نگه میدارم( به سبک دکتر بشیر عصر جدید ) اینی که خانم دکتر گفتن وابستگی هست نه صمیمیت که طبیعی هست اولی اعتیاد اور میشه و بعد از مدتی جذابیتش از دست میده به مسائل مختلفم میشه تعمیم داد


سلام آقا آرش😅
امیدوارم مراحل بعدی رأی سفیدو بتونم بگیرم ازتون😅
ولی بنظرم همون صمیمیته نه وابستگی
برا خودمم پیش اومده
دچار شروع دوستی ها ودرجهت حفظ اون دوستی تلاش نکردن واون جذابیت اولیه ازبین رفتن وبالطبع رابطه قطع شدن:(


این طبیعیه تو بحث های نوروساینس هم هست فعل و انفعلات شیمیایی که تو مغز شکل میگیره و دوپامین و جند تا ماده دیگه روندش تغییر میکنه ولی خب درسته برای صمیمیت اولش وابستگی شکل میگیره


بلهههه همینی که شما میگیدکاملاً صحیحه:) 
مدیونید فک کنید من خنگمو چیزی نفهمیدم😳😂😅
ولی بی شوخی جالب بود ازاین زاویه بهش نگا نکرده بودم:)

بی انصاف نیستم خوب بود ولی نازی ناز کنش خیلی خوب بود 😂😂😂😂


ممنون:)
خودمم به این خیلی خندیدم😳😳😳😅😂
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

عصرِ پاییزی

به گمانم پاییز...
عنصرِ ناهمگونِ فصل هاست...
تصویری ست از دختری که
به اندازه ی زیبایی اش غمگین است...
که لبخند هم بزند ...
غم، چشم هایش را رها نمیکند..
اعتراض نمیکند...
قهر کردن بلد نیست...
باکسی سر جنگ ندارد...
خیلی که دلتنگ شود بغض می کند....
پاییز دختری ست آراسته وموقر...
با موهای پریشان...
لبخندی ملیح...
دختری به ظاهر خوشبخت ،به ظاهر راضی،به ظاهر...
Designed By Erfan Powered by Bayan